Webbolt szereplők a kazánházban
Begyűrűzött az online kereskedelem a kazánházba is. Pontosabban az Atmos kazánokat is elérte a nagy EU-s testvér szabad kereskedelmi mechanizmusa.
Eddig még kezelhető is volt a magyar online kereskedelmi piac, legalábbis amíg a külföldi hálózati láncok meg nem jelentek, innen nézve eleddig úgy tűnt.
Nincs baj az E-kereskedelemmel
Igen, hasznos ha az Atmos kazánokat is meg lehet kényelmesen rendelni egy fotelből, hisz mindennap is tesszünk manapság más termékek esetében..
De biztos ez a jó megoldás?
Nem a mindennapi cikkekről van szó, az átlag felhasználó max. 1 darab kazánt vásárol életében.
Akkor mi a baj?
A fő gond az, hogy a kedves megrendelőnek a vásárlás folyamán nem derül ki, hogy nem magyar üzleti szereplővel van dolga, hanem más Európai ország gazdasági szereplője bújt a magyar weboldal, magyar telefonszámmal ellátott, magyarul jól csengő email cím mögé.
Vagyis a vásárlók tudtuk nélkül kerülnek kellemetlen helyzetbe, ami egy kazán-kazánház esetében erősen súrolja a felelőtlen balesetveszély okozás témakörét!
Mit nyerünk a online vásárlással, ha kazánról van szó?
- El tudunk olvasni jó esetben egy leírást a termékről.
- Videón szépen körbe is járhatjuk.
- Megcsodálhatjuk bájos idomait.
- A műszaki adatokat is átböngészhetjük, esetleg.
- De a legfontosabb, hogy hol a legolcsóbb, és mekkora ár előnyre tehetünk szert, ha ide-vagy oda beregisztálunk és esetleg egy körmönfont hamupenderítőt is kapunk hozzá ajándékba, persze ha MA meg is rendeljük, pontosabban most, vagy azonnal.
Mit kockáztatunk, ha nem műszaki szemmel vizsgáljuk a kérdést?
- Valószínűleg az árcédulákat vizslatva nem az ajtó nyitás iránya fog feltűnni.
- Ha az akciós villogó logó eltakarja a típusszámot, esetleg nem is megfelelő készüléket szerzünk be.
- Mivel olcsóbb mint máshol, szinte biztosan nem lesz raktáron, ami esetleg a fizetés után derül ki.
- Az a sok szám csak megzavarná ami a típus jelölése, nem érdemes körbejárni a témát, nem is kell rá
- A mostanság sűrűn előforduló esetek viszont a szerviz háttér meg nem létét domborították ki.
Hogy is van ez a szerviz dolog?
A magyarországi Atmos szakszerviz a magyarországi hivatalos kereskedelmi cég termékeinek a szervizelését végzi. Végezhetné más képviseletek készülékeinek is a felügyeletét, de ilyen szerződés nincs más kereskedelmi lánccal.
Ezek a kazánok nem plug & play termékek. vagyis ha bedugjuk a konnektorba, villog, zümmög vagy éppen mozog, ha meg nem akkor vissza a feladónak.
Itt a kazánokat be kell építeni egy rendszerbe, ami már a „gyári állapotban való visszaküldést” lehetetlenné teszi, vagyis bukó…
No meg ki fizeti a révészt, amikor ki be kell szerelni, hurcolni egy 4-500 kilós szépséget? A webbolt? Rossz válasz…
De minek is kell az üzembehelyezés az atmos kazánok esetében?
Legfőképp azért mert veszélyes üzemről beszélünk, az atmos kazán is nyomástartó edények közé tartozik. Lefordítva mint minden kazán elég nagyot tud szólni ha Home Office keretében autodidakta felkészültséggel bátorkodunk a feladatot abszolválni.
Ez is egy szakma, mármint az épületgépészet, nem is egyszerű, remélem nem mondtam újat…
A gyakorló szakik is számtalan változatban építik be, képzeljék, a bátrak még kooperációt is kérnek, hogy az ügyfél a legjobbat kaphassa.
És ha minden összeáll akkor jön a kazánházi Stand Up, vagyis a kedves leendő kazánfűtők betanítása, újra terveztetve az eddigi tudásanyagot amiben hittek…
Ezek után még kapnak egy életre szóló lehetőséget ami azt jelenti, hogy kérdés esetén van kit felhívni, hogy tüstént oldja meg a helyzetet :).
Vagy legalábbis olvashatnak is hasznos infókat az atmos szerviz-oldalon
Tegyék fel a kérdést a kiajánlott szerviz szolgáltatónak, hogy biztosan úgy van-e a rendszer, ahogy esetleg megígérték az online kereskedők, telefonban…
Összefoglalva:
Inkább a műszaki támogatással rendelkező korrekt kereskedőkkel kössenek üzletet, mintsem bosszúsággal tekintsenek a kazánházukra, akár Önhibájukon kívül kerülvén kellemetlen helyzetbe…
Nézzen szét például itt, ha releváns információt szeretne kapni: online bolt